^
^
Recent Featured Videos and Articles | Eastern “Orthodoxy” Exposed | Why Hell Must Be Eternal | The Antichrist Identified! | What Fake Christians Get Wrong About Ephesians | Why So Many Can't Believe | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Amazing Evidence For God | News Links |
Vatican II “Catholic” Church Exposed | Steps To Convert | Outside The Church There Is No Salvation | E-Exchanges | The Holy Rosary | Padre Pio | Traditional Catholic Issues And Groups | Help Save Souls: Donate |
Lumen Gentium - Constitutie van het Vaticanum II over de kerk
Lumen Gentium, de constitutie van Vaticanum II over de kerk, werd beroemd (of eerder, berucht) om zijn ketterse leer over collegialiteit. Dit is het idee dat alle bisschoppen gezamenlijk ook het hoogste gezag in de katholieke kerk bezitten.
We zien dat Lumen Gentium expliciet leert dat het College van bisschoppen de hoogste en volledige macht over de universele Kerk bezit. Als dit waar was, zou dat betekenen dat Christus niet een enkel hoofd in de persoon van St. Petrus in de Katholieke Kerk heeft aangesteld, maar twee hoofden, het College van Bisschoppen en Petrus. De kerk zou dan een monster met twee hoofden zijn.
De paus bezit als enige het hoogste gezag in de Kerk. De bisschoppen niet.
Vaticanum II leert dat katholieken dezelfde God aanbidden als de moslims
Behalve de ketterij van collegialiteit zijn er andere in Lumen Gentium die men niet over het hoofd mag zien. Misschien staat de meest opmerkelijke in Lumen Gentium 16.
Moslims verwerpen de Godheid van Christus
Christenen aanbidden Jezus als God
Dit is een ongelooflijke godslastering! Katholieken aanbidden Jezus Christus en de Allerheiligste Drie-eenheid; de moslims niet!
Een kind kan begrijpen dat wij niet dezelfde God hebben.
Sommige mensen proberen deze vreselijke ketterij van Vaticanum II te verdedigen door te beweren dat moslims één almachtige God erkennen en aanbidden. Ze redeneren aldus: Er is maar één God. En aangezien moslims één almachtige God aanbidden - niet vele goden, zoals de polytheïsten - aanbidden ze dezelfde almachtige God die wij katholieken aanbidden.
Als het waar zou zijn dat moslims dezelfde God aanbidden als katholieken omdat zij één, almachtige God aanbidden, dan aanbidt iedereen die maar beweert één, almachtige God te aanbidden de ene ware God samen met katholieken. Daar kun je niet om heen. Dat zou betekenen dat degenen die Lucifer aanbidden als de ene ware en almachtige God dezelfde God als katholieken aanbidden! Maar dat is pure waanzin. Dit zou voor iedereen het bewijs moeten zijn dat de leer van Vaticanum II ketters is. Degenen die de Heilige Drie-eenheid verwerpen, aanbidden niet dezelfde God als degenen die de Heilige Drie-eenheid aanbidden!
Het is duidelijk dat het een ontkenning is van de Allerheiligste Drie-eenheid, als je beweert dat moslims de ware God aanbidden zonder de Drie-eenheid te aanbidden. Ten tweede, en nog erger, als je er goed over nadenkt, is de verbijsterende verklaring dat moslims de Ene Barmhartige God aanbidden Die de mensheid op de Laatste dag zal oordelen! Dit is een ongelooflijke ketterij. Moslims aanbidden Jezus Christus niet, die op de laatste dag de opperste rechter van de mensheid is. Dus aanbidden ze God niet, die de mensheid op de laatste dag zal oordelen! Als je zegt, zoals Vaticanum II doet in Lumen Gentium, dat moslims God aanbidden, die de mensheid op de laatste dag zal oordelen, dan ontken je dat Jezus Christus de mensheid op de laatst dag zal oordelen.
Behalve deze onvoorstelbare ketterij, treffen we in Lumen Gentium 16 nog een opvallende ketterij aan.
Vaticanum II leert dat iemand buiten zijn schuld atheïst kan zijn
Vaticanum II leert hier dat er mensen zijn die, BUITEN HUN SCHULD, nog niet tot een uitdrukkelijke erkenning van God zijn gekomen. Met andere woorden, er zijn mensen die, buiten hun schuld, niet in God geloven (d.w.z. atheïst zijn). Dit is ketterij.
De Heilige Schrift leert ons onfeilbaar dat iedereen die tot de jaren des onderscheids is gekomen met zekerheid kan weten dat er een God is. Ze kunnen dit weten door de dingen die gemaakt zijn: de bomen, het gras, de zon, de maan, de sterren enz. Geen enkele atheïst (die gelooft dat er geen God is) heeft een excuus. De natuurwet veroordeelt hem. Dit is een geopenbaarde waarheid in de Heilige Schrift.
H. Paulus leert dat atheïsten niet te verontschuldigen zijn omdat Gods schepping Zijn bestaan bewijst. Vaticanum II daarentegen leert dat atheïsten verontschuldigd kunnen worden. Dit roept bij ons de vraag op: “Welke bijbel gebruikte Vaticanum II?” Het moet de herziene satanische editie zijn geweest. De verklaring van Vaticanum II over degenen die God niet erkennen, wordt niet allen veroordeeld door H. Paulus, maar ook door het Eerste Vaticaans Concilie. Vaticanum I definieerde dogmatisch het beginsel dat in Romeinen 1 uiteengezet wordt – en dat onomwonden de leer van Vaticanum II tegenspreekt.
Vaticanum II valt rechtstreeks onder deze anathema’s door zijn bovenstaande ketterse leer.
Vaticanum II leert dat de Kerk verenigd is met degenen die het geloof of het pausschap niet aanvaarden.
In Lumen Gentium 15, verkondigt Vaticanum II ketterij over de kwestie betreffende degenen die verenigd zijn met de Kerk. Als men de kenmerken van de eenheid van de Katholieke Kerk zou samenvatten, zou men kunnen zeggen dat de kerk verenigd is met die gedoopte personen die het katholieke geloof in zijn geheel aannemen en in gemeenschap blijven met het pausschap, dat de verbindende factor is. Anders gezegd: de mensen met wie de Katholieke Kerk beslist niet verenigd is, zijn degenen die het katholieke geloof niet in zijn geheel aannemen of het pausschap niet aanvaarden. Maar Vaticanum II vermeldt die twee criteria voor de eenheid en leert juist het tegenovergestelde!
Vaticanum II zegt dat de Kerk verbonden is met degenen die het geloof en het pausschap niet aanvaarden. Dit is absoluut ketters. Het staat haaks op wat de Kerk leert. Zoals we hieronder zien is het een dogma dat zij die het pausschap verwerpen, of een onderdeel van het geloof, niet met de Katholieke Kerk verbonden zijn.
Vaticanum II leert ook dat ketters hun ontzag voor de Heilige Schrift tonen met een ware religieuze ijver.
De Katholieke Kerk leert dat ketters het traditionele Woord van God afwijzen.
Voetnoten bij hoofdstuk 8:
45 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 866.
46 Denzinger 468.
47 The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 400.
48 Denzinger 1961.
49 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 861.
50 The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 231.
51 The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 230.
52 Denzinger 73.
53 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 861.
54 Denzinger 1806.
55 Denzinger 1801.
56 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 860.
57 The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 364.
58 The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 184.
59 The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 399.
60 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, pp. 860-861.
61 Denzinger 1630.