^
^
Recent Featured Videos and Articles | Eastern “Orthodoxy” Exposed | Why Hell Must Be Eternal | The Antichrist Identified! | What Fake Christians Get Wrong About Ephesians | Why So Many Can't Believe | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Amazing Evidence For God | News Links |
Vatican II “Catholic” Church Exposed | Steps To Convert | Outside The Church There Is No Salvation | E-Exchanges | The Holy Rosary | Padre Pio | Traditional Catholic Issues And Groups | Help Save Souls: Donate |
Gaudium et Spes – Constitutie van Vaticanum II over de Kerk in de Wereld van deze tijd
Een van de meest herhaalde ketterijen van de sekte van het Vaticanum II is het idee, dat Christus Zich door Zijn Menswording met iedere mens heeft verenigd. Vaticanum II spreekt van een band tussen Christus en iedere mens die voortvloeit uit de Menswording zelf. Johannes Paulus II nam het stokje van deze ketterij aan en rende op volle snelheid naar de logische consequentie ervan - universele redding.
In het hoofdstuk over de ketterijen van Johannes Paulus II zullen wij verder ingaan op zijn leer over dit onderwerp. De opvatting dat God Zichzelf in de Menswording met iedere mens heeft verenigd is vals en ketters. Het is niet zo dat door de menswording van Jezus Christus een verbintenis is ontstaan tussen Jezus Christus en alle mensen.
Het is de bedoeling van de Katholieke Kerk is om de mensheid te verenigen met Jezus Christus. Dit wordt bereikt door geloof en doop. Als de vereniging tussen de hele mensheid en Jezus Christus heeft plaatsgevonden in de Menswording, dan heeft de Kerk geen waarde en is in feite betekenisloos. Hetzelfde zou gezegd moeten worden van de Kruisiging, de Verrijzenis, de zeven sacramenten, enz., die allemaal van geen belang zijn in de vereniging van de mensheid met Jezus Christus volgens Vaticanum II en Johannes Paulus II. In deze gedachtengang wordt de Kruisiging van Christus, waardoor de wereld waarlijk is verlost en de kans is gegeven om te worden gered, alleen maar een symbool van de vereniging tussen Christus en ieder mens, die nu leeft, en geleefd heeft sinds de Menswording. Dan heeft de Verlossing geen reddende waarde. Men begrijpt dat in deze gedachtenwereld de hele katholieke doctrine ook meteen door het toilet wordt gespoeld.
In feite is deze doctrine van Vaticanum II, die talloze malen door Johannes Paulus II is herhaald en ontwikkeld, eigenlijk erger dan de ketterse doctrine van Maarten Luther. Al was Luther dan een ketter, hij geloofde in ieder geval dat men in het Kruis van Jezus Christus moet geloven om met Christus verenigd te kunnen zijn. Maar volgens de doctrine van Vaticanum II en Johannes Paulus II is geloof in het Kruis van Jezus Christus overbodig, omdat de hele mensheid al met Christus is verenigd "voor altijd" (Johannes Paulus II, Redemptor Hominis, 13). We hopen dat de lezer de ongelooflijke boosaardigheid begrijpt die achter de Verklaring Gaudium et Spes # 22 ligt. We zullen nu de katholieke dogma's citeren die aangeven dat vereniging tussen de zondige mensheid en Christus alleen voortkomt uit geloof en het doopsel; de erfzonde wordt op geen enkele andere manier kwijtgescholden.
De vereniging met Christus gaat ook verloren als men gescheiden is van de Kerk, iets wat Vaticanum niet de moeite van het vermelden waard vindt.
Behalve de ketterij in #22, komen er in Gaudium et Spes een aantal andere ketterijen voor die het vermelden waard zijn. Gaudium et Spes leert dat geboortebeperking een deugd is.
Hier zien we de leer van Vaticanum II dat anticonceptie deugdzaam kan zijn en dat gehuwden zelf mogen bepalen hoeveel kinderen ze willen. Dit is in strijd met de natuurwet. God is de Schepper van het leven. Geen enkel mens mag de wil van God om nieuw leven in de wereld te brengen schenden door het regelen van de geboorte of het beperken van zijn gezin. Geboortebeperking is nooit toegestaan, ongeacht of het wordt uitgevoerd door zogenaamde "natuurlijke" of kunstmatige methoden. Zie voor meer informatie over dit onderwerp het hoofdstuk over Natuurlijke Gezinsplanning.
We gaan door en moeten nu de verering van de mens door Vaticanum II behandelen.
Dit is godslastering. Als alles op aarde gericht moeten zijn op de mens als het middelpunt en de kroon, betekent dit dat alles moet worden beoordeeld naar de wet van de mens, niet naar die van God. Dit betekent dat de mens feitelijk God is - alles moet op hem gericht zijn. De mens is in de plaats van God gekomen.
Vaticanum II
Voetnoten bij hoofdstuk 8:
105 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 1082.
106 The Papal Encyclicals, Vol. 5 (1958-1981), p. 255.
107 The Papal Encyclicals, Vol. 5 (1958-1981), p. 255.
108 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 576.
109 Denzinger 2195; The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 274.
110 The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 391.
111 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, pp. 1103-1104.
112 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 1105.
113 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 1132.
114 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 1085.
115 Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 1075.