^
^
Recent Featured Videos and Articles | Eastern “Orthodoxy” Exposed | Why Hell Must Be Eternal | The Antichrist Identified! | What Fake Christians Get Wrong About Ephesians | Why So Many Can't Believe | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Amazing Evidence For God | News Links |
Vatican II “Catholic” Church Exposed | Steps To Convert | Outside The Church There Is No Salvation | E-Exchanges | The Holy Rosary | Padre Pio | Traditional Catholic Issues And Groups | Help Save Souls: Donate |
De Boodschap van Fatima: een hemels teken dat het begin van de eindtijd aangeeft en een voorspelling van geloofsafval in de Kerk
Lucia, Francisco en Jacinta van Fatima
Mario Luigi Ciappi, de pauselijke theoloog van Paus Pius XII: “In het Derde Geheim [van Fatima] wordt o.a. voorspeld dat de grote afvalligheid in de Kerk aan de top zal beginnen.”1
De boodschap en het wonder van Onze-Lieve-Vrouw van Fatima in 1917 is een van de grootste gebeurtenissen in de geschiedenis van de Katholieke Kerk. Aangezien het wonder te Fatima, dat op 13 oktober 1917 plaatsvond, van tevoren aangekondigd was, en zich voltrok in aanwezigheid van bijna 100.000 mensen, is het, met uitzondering van de Verrijzenis, waarschijnlijk het grootste wonder in de katholieke geschiedenis. Het Fatima wonder en de boodschap zijn van geweldige betekenis voor ons onderwerp: De Waarheid over Wat er Werkelijk met de Katholieke Kerk Is Gebeurd na Vaticanum II. Vanaf 13 mei 1917 is de Moeder van God zes keer verschenen aan Jacintha (7 jaar), Francisco (9 jaar) en Lucia (10 jaar) in Fatima in Portugal. De Heilige Maagd zei tegen de kinderen dat zij iedere dag de rozenkrans moesten bidden; zij liet hun een visioen van de hel zien; en ze deed profetische uitspraken over de Tweede Wereldoorlog en de uitbreiding van het Communisme (“de dwalingen van Rusland”)
Het Visioen van de hel dat O.L. Vrouw aan de kinderen toonde:
De kinderen kort na het visioen van de hel… op hun angstige gezichten valt de waarheid van hun woorden af te lezen: dat, als hun niet de hemel beloofd was, ze bij het visioen van de hel van schrik waren gestorven.
Op 13 juli 1917 zei O.L. Vrouw ook tegen de kinderen dat zij op 13 oktober 1917 een wonder zou verrichten zodat iedereen wel zou moeten geloven:“Lucia zei, ‘Ik zou u willen vragen ons te zeggen wie u bent, en een wonder te verrichten zodat iedereen zal geloven dat u aan ons bent verschenen!’
Aangezien de kinderen al maanden voor 13 oktober bekend hadden gemaakt dat de Dame een wonder zou verrichten, waren op 13 oktober 70.000 tot 100.000 mensen naar Fatima gekomen om het aangekondigde wonder te zien. Er waren ook vele ongelovigen, die gekomen waren om er de spot mee te drijven als het voorspelde wonder niet zou gebeuren. Maar het Zonnewonder – zoals het genoemd wordt – gebeurde wel, wat zelfs door de seculiere pers werd bevestigd, en het gebeurde precies zoals het door de kinderen en door O.L. Vrouw van Fatima was voorspeld. Het maakte een overweldigende indruk op de toegestroomde menigte; het bekeerde geharde ongelovigen, waaronder ook atheïsten en vrijmetselaars, en bevestigden duizenden in het katholieke geloof.
Boven: twee foto’s van de verblufte menigte die op 13 oktober 1917 in Fatima getuige was van het door Onze-Lieve -Vrouw van Fatima voorspelde wonder.
Wat was het Zonnewonder dat op 13 oktober 1917 in Fatima de meer dan 70.000 toeschouwers zo overrompelde en in vervoering bracht en velen tot bekering bracht? Een korte bestudering van het wonder en de betekenis ervan draagt veel bij tot het onthullen van: De Waarheid over Wat er Werkelijk met de Katholieke Kerk Is Gebeurd na Vaticanum II
Tijdens het wonder zag men de zon met grote snelheid op de aarde afkomen en dachten de mensen dat het einde van de wereld was gekomen. De betekenis is duidelijk: Fatima was een apocalyptisch teken; het was een teken dat het einde nabij was, dat de gebeurtenissen die aan de voleinding van de wereld en de Tweede Komst van Jezus Christus zouden voorafgaan zouden beginnen. De mensen moesten hun leven beteren voordat het einde van de wereld werkelijk kwam.
Veel mensen hebben op basis van enkele van deze overwegingen, geconcludeerd dat Onze-Lieve-Vrouw van Fatima de vrouw is die met de zon is bekleed zoals beschreven in hoofdstuk 12, 1 van de Apocalyps:
De zieners van Fatima meldden ook dat Onze-Lieve-Vrouw een en al licht was - ze schitterde nog meer dan de zon. Het bewijs is heel sterk dat Onze-Lieve-Vrouw van Fatima de vrouw was die bekleed was met de zon, zoals voorzegd in Apocalyps, hoofdstuk 12. In feite is er een verbluffende bevestiging dat de verschijning van O.L. Vrouw in Fatima de vervulling was van de profetie in de Apocalyps over de vrouw bekleed met de zon.
Het Vrijmetselaars Dagblad, O Seculo, wekt verbazing met de bevestiging, zonder het te weten, dat Onze-Lieve-Vrouw de vrouw was bekleed met de zon uit de Apocalyps 12, 1
In heel Portugal werd door antikatholieke kranten bericht over het Zonnewonder dat door O.L. Vrouw van Fatima was verricht. De hoofdredacteur, van het liberale, en antiklerikale vrijmetselaarsdagblad van Lissabon, O Seculo, was ter plekke om verslag te doen van de gebeurtenis. En dat moet men hem nageven, hij berichtte op een eerlijke manier over van het zonnewonder. Wij willen uw aandacht vestigen op de titel van zijn artikel dat op 15 oktober 1917 in O Seculo werd gepubliceerd. Dit artikel over de buitengewone gebeurtenis in Fatima op 13 oktober had als kop:
Merk op dat het antiklerikale, vrijmetselaarsdagblad van Lissabon de gebeurtenis te Fatima en het zonnewonder beschrijft als “het teken van de Hemel.” Klinkt dat niet bekend?
Moeten wij geloven dat de vrijmetselaarskrant van Lissabon dacht aan Apocalyps 12, 1 toen ze dit artikel kort na het zonnewonder in 1917 publiceerde? Hielden de antiklerikalen rekening met de mogelijkheid dat de verschijning van O.L. Vrouw het beeld was van de vrouw bekleed was met de zon en het “teken aan de hemel” dat in de Bijbel wordt beschreven? Natuurlijk niet; zelfs katholieken hadden destijds geen verband gelegd tussen Fatima en de vrouw bekleed met de zon, laat staan de antiklerikalen, die niet eens in de Heilige Schrift geloofden, of de profetie in Apocalyps 12, 1 waarschijnlijk niet eens kenden! Deze krantenkop is dus een onbewuste bevestiging, door een publieke en antikatholieke bron, dat O.L. Vrouw van Fatima en haar wonder op 13 oktober inderdaad het teken waren dat in Apocalyps 12, 1 wordt geprofeteerd!
Het lijkt bijna alsof men God de vraag zou stellen: Heer, hoe weten wij nu wanneer het “grote teken aan de hemel”, dat u in Apocalyps 12, 1 profeteerde, te zien zal zijn? En dat de Heer dan zou antwoorden: lees de kop maar in de vrijmetselaarskrant, want als dit teken zich voordoet, wordt er zelfs daarin over bericht.
Dit verbazingwekkende feit dient niet alleen om te bevestigen dat Onze-Lieve-Vrouw van Fatima de vrouw bekleed met de zon uit Apocalyps 12, 1 is, maar is verder een bevestiging van de authenticiteit van het katholieke geloof en de Heilige Schrift.
Dus kunnen we, als laatste aanvulling van ons standpunt over Fatima en de betekenis ervan voor wat er na Vaticanum II met de Katholieke Kerk is gebeurd, zeggen: aangezien Fatima het voorspelde teken was in Apocalyps 12, 1, betekent dit dat we ons in het Apocalyptische tijdperk bevinden, de laatste dagen van de wereld.
Fatima, het teken uit Apocalyps 12, 1, en de grote rode draak (Communisme), het teken uit Apocalyps 12, 3, beide verschenen in 1917 ten tonele
Het idee dat Fatima het “teken” uit Apocalyps 12, 1 was, wordt verder ondersteund door het feit dat de Apocalyps slechts twee verzen verderop spreekt van de “grote rode draak”. De Schrift lijkt aan te geven dat deze twee tekens zich tegelijk zullen voordoen.
Vele commentatoren zijn van mening dat “de grote rode draak”het communisme is, omdat het communisme ontegenzeglijk met rood geassocieerd wordt, en verantwoordelijk was voor de moord op 20 miljoen mensen alleen al in Rusland. Onder Vladimir Lenin namen de Bolsjewieken Rusland over voor het Communisme met een grote overwinning die van het communisme een wereldmacht zou maken. Dit vond plaats op op 7 november 1917, onmiddellijk na de verschijningen van O.L. Vrouw in Fatima, waarin werd gewaarschuwd tegen de “dwalingen van Rusland.”7 Zelfs nu spreken we over communistisch China als “Rood China.” De communistische revolutie in China werd feestelijk in gang gezet door mannen met “Enorme rode banieren, tienduizenden rode vlaggen, en ontelbare rode ballonnen vlogen over hen heen.”8 Het bewijs dat de “grote rode draak” een beschrijving is van het communistische Rijk is heel overtuigend.
Het is ook erg interessant dat de grote rode draak een derde van de sterren van de hemel wegvaagde:
Is het alleen maar toeval dat het communisme op zijn hoogtepunt een derde van de wereld in zijn greep had?
Zuster Lucia van Fatima vertelde aan Pater Fuentes in 1957 dat we in de laatste dagen zijn
Een van de drie zieners van Fatima, Zuster Lucia, zei in 1957 tegen Pater Fuentes:
Zoals al eerder is besproken is het voornaamste kenmerk van de eindtijd een afvalligheid van het katholieke geloof. Op “de heilige plaats”zelf zal “de gruwel der verwoesting” staan (Matt. 24, 15), en er zal een misleiding zijn, zo ongekend, dat, als dat mogelijk was, zelfs de uitverkorenen zouden worden misleid (Matt. 24, 24). In het Nieuwe Testament staat dat deze misleiding zich in het hart van de fysieke gebouwen van de Kerk zal voordoen, in “Gods Tempel” (2 Tess. 2, 4). Hij zal zich voordoen omdat zij de liefde voor de waarheid niet hebben ontvangen (2 Tess. 2,10) En dat is precies de reden waarom de laatste woorden die O.L. Vrouw van Fatima ons heeft gegeven in het grote geheim van 13 juli 1917 zijn:
Dit zijn de laatste woorden vóór het niet bekendgemaakte derde geheim van Fatima. Hieruit hebben de fatima-deskundigen geconcludeerd dat het derde geheim ongetwijfeld te maken heeft met een omvangrijke geestelijke crisis en afvalligheid van het katholieke geloof van diegenen die, naar eigen zeggen, gezaghebbende posities in de Kerk bekleden.
Aangezien we niet de volledige zin hebben van de laatste woorden van de juli boodschap van O.L. Vrouw, kunnen we niet met zekerheid zeggen wat ze betekenen; maar de zin zou kunnen luiden: “In Portugal zal het geloof altijd bewaard worden door de nog overgebleven gelovigen...” Of: “In Portugal zal het geloof altijd bewaard worden tot de Grote Geloofsafval...” Of: “In Portugal zal het geloof altijd bewaard worden door degenen die naar mijn waarschuwingen luisteren...” Het derde geheim heeft ongetwijfeld betrekking op de huidige geloofsafval van de Vaticanum II-sekte. In dit boek zullen wij deze geloofsafval zeer gedetailleerd documenteren.
Een andere “kardinaal” van de Vaticanum II Kerk gaf toe – ongelofelijk...maar waar! – dat het Derde geheim over de geloofsafval gaat na het Tweede Vaticaans Concilie.
Getuigenverklaringen volgens welke de Hemel heeft gevraagd het derde geheim van Fatima uiterlijk in 1960 openbaar te maken 13
Alle getuigenissen en verklaringen tonen duidelijk aan dat de Hemel wilde dat het derde Geheim van Fatima uiterlijk in 1960 aan de hele wereld bekend zou worden gemaakt, omdat het dan duidelijker zou zijn.
Waarom zou het derde geheim van Fatima duidelijker zijn in 1960?
Het was op 25 januari 1959 dat Johannes XXIII bekend maakte dat hij een bijzondere ingeving gekregen had om plotseling een nieuw oecumenisch concilie bijeen te roepen. (25 januari was trouwens dezelfde dag waarop “het onbekende licht” dat de wereld verlichtte vóór de Tweede Wereldoorlog de hemel van Europa verlichtte. Dit onbekende licht dat op 25 januari 1938 verscheen was voorspeld door O.L. Vrouw van Fatima als een waarschuwing dat God de wereld zou straffen met de dingen die waren onthuld in het tweede deel van het geheim. Was het feit dat Johannes XXIII Vaticanum II op 25 januari aankondigde een waarschuwing m.b.t. de straf die in het derde geheim wordt beschreven?)
Dit concilie, dat door Johannes XXIII in 1959 werd aangekondigd , zou Vaticanum II blijken te zijn, waarvan de rampzalige gevolgen het onderwerp van dit boek is. Is de afkondiging van dit concilie in 1959 de reden dat Onze Gezegende Moeder vroeg om het derde geheim van Fatima te onthullen in 1960? Was het een rechtstreekse waarschuwing van haar voor de geloofsafval die het gevolg zou zijn van dit concilie, die werkelijk een nieuw leven schonk aan een namaak kerk, een tegen-katholieke kerk, zoals we in dit boek zullen zien? Het enige belangrijke teken dat zich in 1960 heeft voorgedaan met betrekking tot de enorme afvalligheid, die we nu doormaken, en waarvan gezegd kon worden dat het de dingen “duidelijker” zou maken, was de aankondiging van het voornemen van Johannes XXIII in 1959 om een nieuw concilie bijeen te roepen. Naar onze mening is het heel duidelijk dat het derde geheim van Fatima te maken heeft met de afvalligheid als gevolg van een vals concilie; anders zou het derde geheim in 1960 niet méér betekenis gehad hebben, zoals Onze Gezegende Moeder zei dat het zou hebben.
Voetnoten bij hoofdstuk 3:
1 Ciappi’s persoonlijke mededeling aan een zekere Professor Baumgartner in Salzburg, geciteerd in The Devil’s Final Battle, compiled by Paul Kramer, Good Counsel Publications, 2002; ook geciteerd door Pater Gerard Mura, “The Third Secret of Fatima: Has It Been Completely Revealed?”, the periodical Catholic (published by the Transalpine Redemptorists, Orkney Isles, Scotland, Great Britain), March 2002.
2 William Thomas Walsh, Our Lady of Fatima, Doubleday Reprint, 1990, p. 81.
3 William Thomas Walsh, Our Lady of Fatima, p. 80.
4 William Thomas Walsh, Our Lady of Fatima, pp. 145-146.
5 William Thomas Walsh, Our Lady of Fatima, p. 148.
6 Portuguese Newspaper, O Seculo, Oct. 15, 1917.
7 Warren H. Carroll, The Rise and Fall of the Communist Revolution, Front Royal, Virginia: Christendom Press, p. 93.
8 Warren H. Carroll, The Rise and Fall of the Communist Revolution, p. 538.
9 Warren H. Carroll, The Rise and Fall of the Communist Revolution, p. 418.
10 ZusterLucy’s vraaggesprek met Pater Fuentes, geciteerd in The Whole Truth About Fatima door Frere Michel de la Sainte Trinite, Buffalo, NY:Immaculate Heart Publications, Vol. 3, p. 503 ff.
11 Ciappi’s persoonlijke mededeling aan een zekere Professor Baumgartner in Salzburg, hierboven geciteerd.
12 Silvio Oddi, The Meek Watchdog of God, Rome: Progetto Museali Editore, 1995, pp. 217-218.
13 Citaten over dit onderwerp samengesteld door: http://www.tldm.org/news/in_1960.htm